23 september 2012

Haapsalu

Miks sai taas Haapsalusse mindud ... seekord siis seetõttu, et Ain oli muretsenud odavad vautserid Haaapsalu veekeskusesse ja nende kasutamise tähtaeg hakkas lõppema. Mõeldud tehtud. Enne seda otsustasime veidi linnas ringi vaadata. Olles lugenud hiljaaegu Karini blogist kirjutist Haapsalu kohta, tegin endalegi ootamatult avastuse, et ma pole kunagi käinud Haapsalus Kuursaali juures. Mitu korda selles linnas viibitud aga pole kordagi tulnud selle peale, et kuursaalile pilk peale visata. Seekord parandasime siis selle vea, seda enam et valgus oli veel täiesti olemas .. selline kummaline kuid üldsegi mitte paha ...sügise algus ju :)
 Kuursaali juures meres oli üks jääkaru jääpangale toetudes seismas. Suvel veidi kentsakas kuid igatahes silmatorkav ja usun, et talvel kui meri jääs, võib see jääkaru seal päris uhke välja näha. :)
 See ümmargune paviljon Kuursaali juures vee peal on uhke ehitus, kahjuks ei õnnestunud sellest ühtegi steriilselt puhast kaadrit teha, kuna kaldaääre olid vallutanud kalameeste hordid ... nagu laulupidu oleks seal toimunud ;)
 Aga kuursaal on jah hoone, mida tasub külastada. Me käisime veel veidi eemal mere ääres Tšaikovski pingi juures, kuna Ain ei olnud varem seal viibinud. Minu mälestus sellest pingist oli parem kui tegelik reaalsus praegusel hetkel. Pink oli küll alles, kuid pingi juures ei mänginud enam sinna istudes Tsaikovski muusika nagu see aastad tagasi oli, kui seal pingi juures viimati käisin. Vandaalid? ... või kokkuhoid? ... ei teagi kohe. Lisaks vuntsiti pingi taga olevat hoonet üles ja kogu ümbrus oli veidi ligadi - logadi .. seetõttu ei saanud ma kõige parema elamuse osaliseks.
 Jätan vahele jutu veekeskuse kohta, mille lisan lõppu ja hüppan edasi raudteejaama juurde. Haapsalu raudteejaam on uhke üles vuntsitud hoone, millest palju mööda sõidetud ja veidi eemal mõnedki korrad peatutud, et kiiruga klõps sellest kuulsast perroonist teha. Seekord võtsime siis mõtteks peatuda seal juures ning veidi rohkem uurida. Kogu jaamahoone on väljast vuntsitud ilusaks (ülesmisel pildil fragment õuest). Jaama ooteruumi uks oli lahti ja seetõttu kiikasime ka sisse. Selgus, et seda kasutatakse hetkel vist rohkem bussijaamana. Perroonil, minu üllatuseks selgus, et on olemas ka suur ja avar varjualune ooteala koos suurte ümarate klaasakendega, kus kunagi vist asusid ka pingid ... oletan, kuna ei ole varem kunagi nii kaugel perroonil jalutanud, et seda märgata. ;)
 Noh ja raudteemuuseum. Seal sees seekord ei käinud, mõtlesime midagi jätta uurimiseks ka järgmiseks korraks. :)
 Viimane põige oli 4-5 km eemal asuva Ungru mõisa juurde, mida olen nüüd viimasel aastal saatuse tahtel mitmeid kordi külastanud või muidu mööda sõitnud ... Nüüd õhtul seda siin kirjutades nägin uudistest, et just eile st sama päeva õhtul, mil seal viibisime, oli see päev kui kohalik rahvas sealsamas rongi ootas. Pidada olema selline traditsioon, et kord aastas oodatakse rongi ... mida ei tule ega tule ... täna veel ...
Ja siia lõppu mõni mõte veekeskusest mida külastasime. Püüan olla võimalikult objektiivne, et mind taas virisemises keegi ei saaks süüdistada. ;)  Vastuvõtt infolauas oli meeldiv ning meid võeti vastu lausega, et ajalist piirangut Teile ei ole, seega võisime mõnuleda seal veekeskuses nii kaua kui heaks arvasime. Veekeskuses esimeseks üllatuseks oli üsnagi külm vesi dushidest, mida ise reguleerida ei saanud. Noh, oleks see vaid minu jaoks jahedavõitu olnud, oleksin selle pannud enda tervisliku seisundi arvele kuid kaaskannatajaid oli teisigi. Korralik mitmerealine 25 meetrine ujula, kus ujujaid vähevõitu kuid rahvast oli kasinalt igal pool. ... Madal, 60 sentimeetri sügavune veeala, kus asusid massaazhidushid, oli samuti üllatavalt jaheda veega. Olles end seal madala veesilmas horisontaalasendisse seadnud, sain kiirelt selgeks, et sellises asendis vees liikumine ei ole kõige mugavam, kuna basseini põhi oli kohati täis liiva, mis vastikult kraapis. Rannas pole liivast tüli, see aga ei olnud rand ja liiva basseinis siiski kohata ei tahaks ...pilk lakke pani oletama, et see võis olla ka laest pudenenud kruus või mis iganes ... igatahes ka laes haigutasid augud, kust igasuguse prahi allasadamist võis oodata. Mullivann, .. see oli vist ka ainus soojema veega veesilm selles veekeskuses, ehkki ajas veidi silmi vesistama ... kloor või mõni muu desinfitseerimisvahend .. noh, aga sellest ei pääse mullivannis kusagil ... ;) Läksime siis sauna soojenema. Ma ütlen ausalt, et ma ei ole eriline külmavares ja ujula basseinivee temperatuurid mind eriti ei heiduta, eriti kui basseinis end ka veidi liigutada  aga seal tundsin korduvalt vaprusvärinaid ;) Saunas aurusaun oli esimene meeldiv üllatus, kuna see tundus olevat soe,  ... veidi aja pärast hakkas auru juurde uhama. Pingilt enda kõrvalt avastasin korraga siniseks värvitud suurema vuugitäite tüki. Paistab, et värskelt on kusagil seina, lae või mis iganes mosaiikplaate parandatud. Noh silm selle vuugitäite jäägi algset asukohta ei tuvastanud .. see selleks siis aga tundus et auru on juba piisavalt saanud ja oleks aeg et see auru juurdevool peatuks aga ei. Viskasime omavahel nalja, et meil piiramatu aeg ja eks auru juurdeandminegi on piiramatu ... noh, ilkuda tore aga kannatasime nagu kannatasime kuid kui auru pealevool ikkagi ei peatunud, siis olime varsti nagu püssikuulid aurusaunast kadunud. Tavaline leilisaun tundus selle kõrval suisa poisike olema ... enne muidugi suutsin oma sõrme ukse käepideme ja uksepiida vahele tõmmata nii, et päris veri ei lipanud aga palju ei puudunud. Ma ei usu et ma selle ukse kinnitõmbamisega mingi erakorralist võimlemisharjutust oleksin püüdnud järgi teha ... lihtsalt käepide oli ohutust silmas pidades veidi liialt serva pandud ... Mis ma kokkuvõtlikult oskangi öelda selle veekeskuse kohta.... irvitasime omavahel, et kui seal klientidele piiramatut kasutusaega ei pakutaks, siis vast polekski peale meie ja mõne eksinud isiku seal rohkem külastajaid olnud ... Oleks tore, kui mõni veekeskuse asjapulk satuks siia seda lugema ja oma järeldused teeks. Ma ei tea kas Fra Mare Thalasso Spa veekeskust-saunamaailma ka ilma end hotellis sisse kirjutamata saab külastada aga kui see on võimalik, siis soovitan pigem selle kasuks otsustada. Haapsalu veekeskus on heaks külastuskohaks siis, kui plaanid vaid spordi eesmärgil ujuda, ei hooli lisamugavustest ja ei oma endaga kaasas midagi eriti väärtuslikku, kuna ka kapi lukusüsteemid ei hakanud liigse turvalisusega silma ...

1. Küll oli mõnus seda lugeda... meenus enda käik Haapsallu ;) Peab tõdema, et kalameestega sul 'vedas'. Minu lemmik on see teine kaader Kuursaalist, mõnusa nurga alt tehtud. Ja siis veel Ungru. Mis sest, et varemed, kuid Ungru näeb ikka suursugune välja. Murugi kõik kenasti pügatud;) Oled heal hetkel sinna saanud, mõnus valgus ja vahva päikesehelk pilvede vahel.
    Lugesin ka veekeskuse muljeid... kahju, et pidite pettuma. Mul oli neiuke seal augusti lõpus treeninglaagris. Tema jutust küll ei mäleta, et basseinivesi oleks jahe olnud... kuigi jah, lisaks basseini treeningule käisid nad hommikuti ka karjääris ujumas... ehk olid jahedaga harjunud :)

VastaKustuta
  2. Kõik kohad oled sina läbi uurinud , aga Haapsalu kuursaali pole näinud ! :D Seal on tihti väga häid romantilisi kontserte. Pead kava uurima ja tagasi minema, saad Haapsalust paremaid muljeid ka.

3. Ma saladuskatte all ütlen, et on veel kohti, kuhu ma pole jõudnud ... aga jah selle kuursaaliga on nagu kummaline jah ... Pärnu kuursaali tean ... Haapsalu kuursaalile pole kunagi mõtlema sattunud ... Karin pani nüüd oma blogis mõtte mulle pähe, et vaja see üle vaadata ;)