03 märts 2013

jääretk

Katrin käis välja idee, et ta on nüüd mitu aastat julgust kogunud, et läheme nädalavahetusel autoga üle mere Kihnu. Pilk maanteeameti kodulehele kinnitas, et Kihnu jäätee on suletud.
 Avatud oli sel hetkel vaid Vormsi jäätee. Ega midagi, otsustatud - läheme Vormsile. Laupäeva hommik tõmbas aga ka sellele plaanile kriipsu peale. See tee  suleti samal hommikul. Ainus mis avatud, oli Haapsalu -Noarootsi jäätee. Kuna see oli kõigi meie - Katrini, Karini, Aivari ja ka minu jaoks esmakordne kogemus, siis ei lasknud me end kaua paluda.
 Et selle  ~ 3,5 km pikkuse tee jooksul paistsid mõlemad kaldad korralikult kätte, ei tekkinudki sellist mere peal sõitmise tunnet, pigem oli tunne, nagu sõidaks mööda põldu :)
 Et olime korraga Noarootsis, mõtlesime sõita Ramsi poolsaare otsa, et sattuda võimalikult lähedal Vormsile. Hetkeks hellitasime lootust, et äkki õnnestub meil see ~2 km-ne lõik üle Voosi kurgu jalgsi Vormsile matkata.
Mere ääres saime muidugi aru, et see oli asjatu lootus. Sellisele pilla-palla jäätükkidega kaanetatud merele ei tihanud me küll keegi minna.
 Et ilm oli sel hetkel endiselt imeilus, ehkki külm tuul lõikas nagu noaga,  tegime väikesed fotosessioonid seal ning liikusime edasi. Rääkisin  teistele oma varasematest kogemustest, millised toredad pillirookatusega bussipeatused sealkandis on ning otseloomulikult tekkis neil soov ka oma silmaga seda kaeda. Õnneks tuli juhus appi ning üsna pea nägimegi ühte sellist.

Hosby-s külastasime  Noarootsi kirikut, mis kahjuks suletud oli. Liikusime edasi Pürksi, kus asus Noarootsi suurem keskus.

Oma üllatuseks avastasime seal ka vastrajatud elektriautode kiirlaadija

Haapsalusse tagasi sõites püüdsime jääteest viimast võtta, sedavõrd tore oli see esimene kogemus. Kuna lisaks Aivarile tahtis Katrin ka ise autoroolis jääraja ületada, tegime ühe auringi veelkord Österby sadamasse ja tagasi Haapsalusse. Sellest oli veel vähe, avastasime Haapsalus ühe libedasõidu ralliraja, mis samuti oli rajatud merejääle. Lõbutsesime hetke ka seda rada läbides kuni oli aega edasi liikuda raudteemuuseumisse.
 Kummaline pisike muuseum, kus isegi pilti ei lubata teha.

Viskasime pilgu ka vanale jaamahoone ootesaalile.

Jalutasime ringi Haapsalu lossihoovil, kus samuti oli kõik suletud. On teada, et need niinimetatud kuurortlinnad on talviti väljasurnud aga et seal talvel  praktiliselt üldse mitte miskit teha ei ole, kuna kõik on suletud, seda me ei oodanud.

Kinnitasime keha Pizza Grande's, kus osati endiselt maitsvaid pizzasid teha ning oligi aeg kõigil kodupoole liikuda. Eriti kuna oli oodata tugevat lumetuisku.
Oli tore päev.

1. Mõnus reis teil ja lahedad pildid

VastaKustuta
  2. Jaa, sinu pildisaak on kadedaks tegev ;)Nii mõnus oli lugeda ja meenutada :D

3. Julged olete! Mul tuttavad mässasid Kihnu jääteel lausa elu eest ja polevat üldse lõbus olnud.Selliste piltide nimel aga võib ju natuke eluga riskida! :D Muuseas, mina ei mäleta, et Pizza Grande seinad NII ilusad ja romantilised oleksid kui sinu pildil!

Vastused
    1. Anne, ma natike hoidsin mõttes pöialt, et neil hästi läheks!! :)

Kustuta
    2. Anne see oli seal all leti kõrval vasakut kätt, .. ma pidin veel tükk aega Aivari ja Katriniga kemplema et nad lõpuks eest läheksid ja jalus ei tuierdaks :P

4. Vaatamata sellele, et te Vormsi asemel Österbys käisite, oli reis ikkagi käimist väärt! Raudteejaama ootesaali pilt on super!

VastaKustuta
  5. Tore retk - Ma plaanin homme siiski selle Kihnu asja ära teha ;-)