08 juuli 2012

päev Pärnus

 Mõte Pärnusse minna tuli, nagu sellised mõtted ikka tulevad, ootamatult. Ei ole ju see suvi veel Pärnusse saanud. Pärnusse jõudes olid suured veelombid igalpool. Tivoli, mis varem oli Tallinnas sadama juures ja nüüdseks kolinud Pärnusse, aparatuur oli suurtes veelompides. Ei tahaks olla esimene klient neil atribuutidel, kui need peale uputust tööle pannakse, kaablid kõik veelompidesse uputatud ... kujutan ette milline sirin-särin ja ilutulestik seal võib tekkida :) Ise tutvusime kõigepealt Vallikääruga, mis minu mälu järgi möödunud aastal uue värske ilme sai. Varem oli seal kõlakoja moodi varjualune, kus muusikaüritusi toimus. Nüüdseks olid alles jäetud ringikujuline istmepinkide kaar, mille keskel siis tühi plats oli ... kujutasin siis mõttes ette, kuidas publlik istub seal pinkidel ja üks tola siis seal ringi keskel neid lõbustab ...  hehhh, ega ma ei tea, äkki nii ongi parem ... lihtsalt võõras veidi ... :)
 Edasi oli mu sooviks käia kohe ära ka Tallinna väravate juures ... 
 Rüütli tänava turistilõksuks on muidugi mitu aastat tagasi sinna püstitatud papa Jannseni kuju. Et pärnakatele veidi tuhka pähe raputada, siis mind veidi häiris see, et selle kuju taha jäävad aknad olid täis kleebitud vinni- puhhe, eesel iiaheid ja teisi lastele tuntud multifilmitegelasi ... mitte et neid ei tohiks akendele kleepida ... eriti kui on tegemist laste mängutoaga, mis end samuti püüab pilkupüüdvaks teha, ... kuid kas seda peab tegema just meie kultuuritegelase, ajaleht Postimehe asutaja kuju selja taga ... selles ma olen eri meelt ... on see ju kuju, mida enamus sinna sattuvatest turistidest ka mälestuseks tehtud fotoga kaasa viib ... ja kodus pilte uurides võib muidugi küsimus tekkida, et mis on sel kujul pistmist nende multifilmitegelastega. Võibolla olen veidi liialt kriitiline, .. aga ma ei mäleta et mulle oleks see varem silma jäänud, sel korral pildistades aga jäi see kaadrivalikul kohe silma...  
 See alumise pildi rõdu on see, mis alati Rüütli tänaval pilku köidab nii, et olen seda ise kordi juba pildistanud ja ikka tahaks igakord uue kaadri teha ;)
Kõrva paitasid sel Rüütli tänaval indiaanlased, kes musitseerisid erinevate paaniflöötide ning teiste puhkpillidega, tuues kuuldavale umbes sarnaseid helisid nagu alllisatud videos. Video ei ole küll konkreetse bändi oma, kuid annab aimu muusikast, mida nad seal kuuldavale tõid. Olen neid erinevaid indiaanlaste gruppe näinud nii Münchenis, kui ka teistes euroopa linnades ning selles paaniflöödi kõlas on midagi maagilist, mis paneb end kuulama. 
 Olles natuke nende muusikat nautinud, otsustasime kergelt einestada seal samas Rüütli tänaval kohas, kus olen varemgi keha kinnitanud. Minu üllatuseks on see koht otse turistide peatänaval, kuid hinnataseme poolest ei olnud seda küll märgata. Üsna mõistlikud taskupärased hinnad ...

 Veel mõni pilk tänavakaubanduse poolt pakutavale ...
 ... ning liikusime tagasi auto poole, mille Endla teatri juurde jätsime.
 Meie tee äärde jäi veel Pärnu Jekateriina õigeusu kirik, kus olen kunagi sees käinud piilumas, kuid mida mu kaaslased varem seestpoolt näinud ei olnud. Kirik on seest uhke ning kui sellest mõnda kaadrit püüdsin enda jaoks jäädvustada, siis pani mammi, kes seal küünlaid ja muud nänni müüs, pöökama -et foto tuu jevro (et ma nagu oleksin talle pidanud maksma pildistamise eest kaks eurot? Läksin siis viisakalt ta juurde ja ütlesin otse vene keeles, et mismõttes kaks eurot, et kus on selle kohta silt välja pandud, et ma küll kusagil seda ei näinud ... seepeale mammi veidi ehmatas ära ja midagi pobises oma nina ette ... ma muidugi rohkem peale selle ühe kaadri ei teinud kuid ei plaaninud talle ka sellise väljapressimise peale raha maksta. Kuni me seal veel veidi uudistasime, sisenes kirikusse üks soomlaste grupp, millest paljud hakkasid pilte tegema, mispeale muti taas oma registri lahti lõi, et foto tuu jevro ... no kas on siis raske kohe välisukse juurde üles panna vastav silt nagu mujal see on ... vägisi tundus seda moodi, et tegemist on väljapressijaga ;)
 Pärnu rannas oli imeilus ilm, ... 28 kraadi päikese käes, mis otse lagipähe säras ja oli vee soojaks kütnud. Käisime merevees selle aasta esimest välisuplust tegemas. Vaatasime ka veidi otse rannahoone juures toimuvat heategevuslikku zumba-üritust, eriti veel seetõttu, et sellest võtsid osa ka mõned tuttavad :) Aga see päikeselõõsas kaks tundi tantsu tundus kurnav tegevus olevat ...
 Lisaks rannajalgpallile,  ning teistele üritustele oli toimumas ka lohesurfi võistlus.
 Lootsin saada pildile mõned efektsed hüpped, kuid kuna tuul ei olnud piisavalt tugev, siis neid hüppeid seal palju ei tulnud. 
Päeva lõpetasime söömaga Seffani pizzas, mis on läbi aastate üks parimaid pizzakohti olnud ... ning suundusime juba kodu poole. Oli ilus päikeseline päev Pärnus, koduteel saime tunda ka vihma võimu. Tallinnas kallas kogu õhtu vihma, sekka lõi välku ning müristas ...

1 kommentaar:

  1. Loen ja vaatan seda postitust nagu oleks Pärnu mingi eriline koht maa peal ! No sina ikka oskad vaadata ja rääkida - ole tänatud !

    VastaKustuta