01 detsember 2013

üks päev

 Eelmisel nädalavahetusel viibisin üritusel, millisel polnud varem olnud.  
 Nimelt sain teate, et mu tädipoeg pühitsetakse diakoniks ... põnev igatahes mitmel moel. Esiteks muidugi see, et ükski mu sugulane ei ole mu teada varem kirikutegelane olnud, lisaks muidugi ka see, et tseremooniat tuleb läbi viima Luteri kiriku peapiiskop Andres Põder.


Üritust oli jäädvustamas ka üks nimekas fotograaf, kel oli kaasa võetud suisa stuudiovälk ning abiline.
Siinkohal ma veidi porisen, kuna mõtlesin algselt selle aruteluks panna üles fotograafide lehele FB-s, kuid kuna seesama fotograaf samuti seal grupis liige on, siis ei pidanud seda sobilikuks kohaks sellise arutelu tekitamisel.
Mis mind siis häiris, või mis mulle ei meeldinud ... minu meelest on igasugustel sellistel üritustel pildistades vaja eelkõige selgeks teha endale piirid, mida sobib ja mida mitte ... kui kaugele võid pildistades minna. Ja kirik on üks neist kohtadest, kus ma arvan, et on mingid kohad ja toimingud pühad, kuhu ei tohiks minna ning mida ei sobiks teha.
Kuna minu hea objektiiv oli parasjagu välja laenutatud, siis olin sunnitud kasutama oma 50 mm-st objektiivi ja hoidsin seega laiema kaadri saamiseks tahaplaanile .. st kaugemale.
Küll aga sähvisid pilte teha need kaks piltnikku. Saan aru, et fotograaf peab vahest hea kaadri saamiseks minema äärmustesse, kuid kas peab sähvima välguga peapiiskopile näkku ajal mil too jumalaga kahekõnet peab ehk palvetab ... selles osas olen ma erimeelt ... noh, ma lihtsalt ei pea seda eetiliseks. Kui hiljem tädipojalt uurisin, kas too pildistaja ehk ei ole kiriku kommetega kursis, siis selgus et on küll ja väga hästi veel ... noh ok, see selleks ... jäägu siis selline käitumine tema valikuks ...
      Püüdsin veel mõne kaadri kunsti teha ;)

 Ja oligi see üritus selleks korraks läbi ...
Kuidas on veel parem päeva lõpetada. Käisin veidi tutvumas oma lapsepõlve paikadega, mil sai korduvalt tädiga koos selles lehmalaudas käidud, sooja piima joodud ning niisama jõlgutud ;)
Ja päeva lõpetasime mõnusa saunaga ... oli üks tore, teistmoodi päev ...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar