29 juuni 2012

veel mõni sõna jaanipäevast ...

 Kui jaanilaupäeva õhtul hakkas veidi vihma tibama Soomes, kus jaanipäeva veetsin, siis hommikupoole oli päev ilus, ehkki veidi tuuline. Nii otsustasime Loviisa sadamas võtta vesiratta-katamaraani, mida meile kasutada anti ning sõitsime seal ligi asuvale linnusitasaarele grillima. Tegelikult selle saarekese nimi ei ole linnusitasaar, ma lihtsalt kutsun seda nii, kuna see umbes paarikümnemeetri laiune graniidist saareke on kaetud osaliselt linnu sitaga ;)
 Muidugi on seal saarel ka mõned puud ning taimestikku, mida paiguti seal graniitplatool leidub. Minuga on ainult see jama, et kui teised valmistusid grillimiseks siis minul oli vaja muidugi mööda maad roomata ja lilli kaamerasse püüda ;)  Ega ma neid õigete nimedega vist ei oskagi päris nimetada, ülemisel pildil peaks olema harilik kukehari. Seda nime ma teadsin kuid samas ei saa ma aru mis sel on pistmist kuke harjaga ... ei ole ta ju punane ega roosa ... ;)
 Seda ülemist õit ma ei oska koju ajada, näeb siin pildil välja veidi kui tulikas, kuid see ta ei olnud, .. see oli tulikasuurune lill küll, mitmeharuline ja iga haru otsas õis ... aga tema määramine jäägu teistele. Alumisel pildil üks kannike ... seal oli neid kannikesi ikka mitme ruutmeetri jagu koos mitmes pundis.
 ja viimane õis meenutab veidi mingit nelgilist ... kas habenelgi metsik variant või midagi sellist  ...
Igatahes see väntamine saarele ja tagasi koos grillimisega ning hiljem sadamas kohvi joomine oli päris mõnus sissejuhatus jaanilaupäevaks ...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar